صفحات

۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

دولت مصوبه خودش را اجرا نمی‌کند

هم اکنون درمیان مردم شهر گراش شایعه شده که مصوبه دولت در 11بهمن 1388 دستکاری شده و این مصوبه با فشار بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور همچنان به حالت تعلیق مانده و این افراد مانع اجرای آن هستند.

به گزارش البرز در 11 بهمن 1388 هیات دولت تصویب کرد شهرستان گراش در جنوب استان فارس شامل بخش‌های مرکزی، اوز و بیرم تشکیل شود اما بعد از گذشت 9 ماه از تصویب این طرح، همچنان اجرایی شدن آن در ابهام قرار دارد.
علی‌اصغر حسنی نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از جمله کسانی است که از زیرپا گذاشته شدن مصوبه هیات دولت خشمگین است. هم اکنون این شایعه در میان مردم دهان به دهان شنیده میشود که ،این مصوبه با فشار بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور همچنان به حالت تعلیق مانده و این افراد مانع اجرای آن هستند.
با انتشار شایعاتی مبنی بر دستکاری مصوبه‌ي هیات دولت و عدم الحاق بخش‌های اوز و بیرم به شهرستان گراش، مردم این شهرستان در اعتراض، اقدام به بستن مغازه و تحصن روبه‌روی ساختمان تازه تاسیس فرمانداری کردند. در روز پنجشنبه ششم آبان‌ماه ما نیز بیشتر مردم این شهر در یک راهپیمایی بزرگ ضمن حمایت از رهبری و پایبندی به آرمان‌های جمهوری‌اسلامی خواهان برقراری عدالت و اجرای مصوبه‌ی قانونی دولت شدند.
بخش از نارضایتی مردم از این روست که هیچ‌کدام از مسئولین مهم سیاسی و امنیتی استان و وزارت‌کشور تاکنون در جمع مردم حضور نیافته و درباره‌ي دلایل عدم اجرای مصوبه‌ی دولت پاسخگو نیستند. به همین علت هفتم آبان‌ماه با وجود فاصله‌ی صدها کیلومتری شهرستان گراش تا تهران پنج اتوبوس از مردم شهرهای گراش و بیرم عازم تهران شده‌اند تا با تجمع در برابر مجلس و ساختمان پاستور خواسته‌های خود را مطرح کنند.