صفحات

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

قيمت خدمات شهرداري‌ها با اجراي هدفمندي يارانه‌ها افزايش نمي‌يابد:


وزير كشور در همايش شهرداران ‌شهرهاي بالاي صدهزار نفر: قيمت خدمات شهرداري‌ها با اجراي هدفمندي يارانه‌ها افزايش
نمي‌يابد مهندس محمدنجار گفت: هزينه‌هاي شهرداري‌ها مانند صدور پروانه، ساخت و ساز و ارائه خدمات در زمان اجراي طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها هيچ افزايشي ‌پيدا نخواهد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور،مهندس مصطفي محمد‌نجار وزير كشور در همايش شهرداران مراكز استان‌ها و شهرداري‌هاي بالاي يكصد هزار نفر در سالن پيامبر اعظم وزارت كشور سخنراني مي‌كرد، اظهار داشت: امروز نظام جمهوري اسلامي ايران در اوج افتخار، اقتدار، شكوه و بالندگي در داخل و خارج ‌و زبان‌زد و الگويي براي بسياري از ملت‌ها و كشورها است.
وي سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان و استقبال پرشور مردم اين كشور از وي را يادآور شد و گفت: اين استقبال به گونه‌اي بود كه گويا رئيس جمهور به يك سفر استاني رفته است.
وزير كشور به سفر محمود احمدي‌نژاد به نيويورك و حضور وي در سازمان ملل و همچنين تلاش‌هاي مستكبران براي استفاده از نشست سازمان ملل براي تقويت جبهه استكبار و تحقير ملت‌هاي آزاده اشاره كرد و گفت كه رئيس جمهور ‌تلاش‌هاي مستكبران را به يك فرصت براي نظام محرومين و آزادگان جهان اسلام و بشريت و تهديد عليه استكبار تبديل كرد.
مهندس نجار ادامه راه گفتمان راه امام و انقلاب را دستور كار دولت دانست و با اشاره به موضوع عدالت به عنوان يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: چند اقدام بزرگ در راستاي اجراي عدالت در دولت نهم و دهم صورت گرفته كه توزيع سهام عدالت در سفرهاي استاني از جمله اين اقدامات است.
وزير كشورتاكيدكرد: امروز به هر نقطه‌اي از كشور كه مي‌رويم ساخت و ساز‌ها و كارهاي عمراني به وضوح مشاهده و ثروت و امكانات به طور عادلانه توزيع مي‌شود.
وي با بيان اينكه امروز كشور به يك كارگاه سازندگي تبديل شده است، افزود: سفرهاي استاني امروز منجر به اين شده كه در مناطق مختلف كشور هيئت دولت به اتفاق كارشناسان محلي از نزديك تصميم‌گيري كرده و خلأ‌ها را پر و عقب‌ماندگي‌ها را جبران مي‌كند.
وزير كشور موضوع قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تأكيد بر اينكه جاي هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد، تصريح كرد: اجراي اين طرح شروع شده و يارانه‌هاي علي‌الحساب به حساب سرپرستان خانواده‌هاي بسياري از استان‌ها واريز شده و ظرف چند روز آينده نيز اين يارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار‌هاي همه استان‌هاي كشور واريز مي‌‌شود.
مهندس نجار با بيان اينكه مديران، مسئولان، نخبگان و مردم آماده اجراي طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها هستند، توليد بالنده، برخورداري اقشار ضعيف از امكانات به نسبت مساوي، توسعه خلاقيت، رقابت‌پذير كردن صنعت، كشاورزي و كار، افزايش بهره‌وري و توسعه صادرات را از جمله مزاياي اين طرح برشمرد.

وي با اشاره به صدها ساعت كار كارشناسي صورت گرفته روي طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها، اين طرح را به لحاظ ميزان كار كارشناسي در دنيا بي‌نظير خواند.
وزير كشور به تهيه بسته‌هاي حمايتي كشاورزي صنعت، حمل و نقل بازرگاني و شهرداري‌ها و دهياري‌ها در زمينه هدفمند‌كردن يارانه‌ها اشاره و تأكيد كرد: تمهيدات لازم انديشيده شده و تيم‌هاي نظارتي از قبل آماده هستند.
مهندس نجار خاطرنشان كرد: در بحث حمل و نقل هيچ افزايش قيمتي صورت نخواهد گرفت و قيمت بليت اتوبوس، ميني‌بوس و مترو همان قيمت‌هاي قبلي خواهد بود.
وي ثابت ماندن هزينه‌هاي شهرداري‌ها در زمان اجراي هدفمند‌كردن يارانه‌ها را مورد تأكيد قرار داد و گفت: هزينه‌هاي شهرداري‌ها از جمله صدور پروانه، ساخت و ساز و ارائه خدمات در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها هيچ افزايشي نبايد پيدا كند.
وزير كشور همچنين در حاشيه شهرداران مراكز استان‌ها و شهرداري‌هاي بالاي يكصد هزار نفر در جمع خبرنگاران درباره نتايج اين همايش‌ با تاكيد بر اينكه هيچ افزايشي در نرخ اتوبوس، ميني‌بوس، مترو و خدمات صورت نخواهد گرفت،گفت: همچنين تعدادي از استان‌ها به عنوان‌ "معين " مشخص شوند كه اگر در زمان اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها شهرستان‌ها در زمينه حمل و نقل با كمبود مواجه شدند، اين استان‌هاي معين به كمك خواهند شتافت.
مهندس نجار درباره ديگر تصميمات صورت گرفته در اين همايش گفت: الان 40 درصد ظرفيت خالي در حوزه حمل و نقل وجود دارد كه تصميم بر اين شد كه از اين ظرفيت خالي استفاده شود.
وي با اشاره به تشكيل شوراي هماهنگي حمل و نقل گفت كه ارتباط مديران، استانداران، شهرداران و كميته‌هاي دائمي براي پيگيري و حل مسائل و مشكلات بايد با اين شوراها برقرار باشد.
وزير كشور درباره نقش شهرداران در هدفمند‌كردن يارانه‌ها، آنان را در خط مقدم خدمت رساني دانست و از اعلام آمادگي شهرداران مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 100 هزار نفر براي مديريت هزينه‌ها و صرفه‌جويي خبر داد.
مهندس نجار در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران پيرامون برخي ريخت و پاش‌ها در شهرداري‌ها خاطرنشان كرد: اگر اين‌گونه به موضوع نگاه كنيم، ريخت و پاش‌ها در همه ادارات وجود دارد و جا دارد كه سازمان‌ها ‌و شهرداري‌ها ‌هر چه مي‌توانند در اين زمينه صرفه جويي كنند.
وي در پايان گفت كه تلاش مي‌كنيم خدمات ارزان‌تر و با كيفيت بالاتر بدون ‌افزايش‌ ‌قيمت به مردم ارائه شود.