صفحات

۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

ادامه راه شهيد دستغيب؛ مبارزه با مظاهر ظلم و بي عدالتي و عدم سكوت در برابر آنهاست


همزمان با ايام سوگواري و عزاداري بزرگ پرچمدار تاريخ عدالت خواهي، سيد و سالار شهيدان، حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، مراسم يادواره سومين شهيد محراب حضرت آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب در تالار حافظيه شهر مقدس شيراز برگزار شد.
استاندار فارس در اين مراسم با اشاره به درجات و جايگاه معنوي و رفيع عارف واصل حضرت آيت الله دستغيب تصريح كرد: معلم اخلاق، مجتهد فقيه، مفسر قرآن از جمله فضايل و خصلت‌هايي است كه از شهيد دستغيب به عنوان يكي از بزرگان علم، عرفان و اهل معنا به جاي مانده است.
*دكتر روح الله احمدزاده كرماني در عين حال اظهار داشت: ارتباط، سلوك و رابطه معنوي ويژه از جمله ويژگي‌ها و هنرهايي است كه در كمتر فردي كه متخلق به اخلاق الله باشد نمايان مي شود.
وي بر ضرورت واكاوي شخصيت عظيم عرفاني، اخلاقي و علمي شهيد دستغيب تاكيد كرد و گفت: در طول تاريخ به خصوص دوران پس از جريان غدير خم، يك موج تحميل‌گر تاريخي را شاهد هستيم كه هر جا به مطامع مورد نظرشان نرسيدند دست به ترور زدند.
مقام عالي دولت در استان فارس در ادامه سخنانش ترورهاي فيزيكي و غير فيزيكي را نمونه اي بارز از ترورها برشمرد و خاطر نشان كرد: جريان تحميل‌گر تاريخي با حذف فيزيكي اشخاص، ترور فيزيكي و با توهين، افترا، تحقير و استهزاء به ترور شخصيتي اشخاص در طول تاريخ مي‌پرداختند.
دكر احمدزاده به ماجراي سقيفه بني ساعده اشاره كرد و آن را يك ترور تاريخي خواند و اظهار داشت: در اين ماجرا ولايت مطلقه الهي كه در قالب اكمال دين و اتمام نعمت الهي براي بندگان صالح خداوند از پيامبر مكرم اسلام(ص) به حضرت علي(ع) منتقل شده بود ،در يك جريان حذف به افرادي كه صلاحيت شرعي انتصاب به اين حقيقت را نداشتند در قالب و رداي خلافت منتقل شد.
وي در ادامه از فشارهاي مضاعف به حضرت اميرالمومنين(ع) توسط جريان‌هاي تحميلگر تاريخي در زمان امامت ايشان اشاره كرد و تصريح كرد: جبهه مقابل پيامبر اكرم(ص) در بدر، حنين، خندق و تبوك، جبهه منافقين و كفار حربي بودند.
رييس شوراي تامين استان فارس بار ديگر بر ضرورت واكاوي جريان تحميلگر تاريخي براي نسل امروز جامعه تاكيد كرد و افزود: امروز تمامي جوانان ايران اسلامي بايد با جريان‌هاي تحميل‌گر غاصبي كه در طول تاريخ، حقوق حقه اهل بيت (ع) و قاطبه مردم را پايمال كردند آشنا شوند.
دكتر احمدزاده با اشاره به تكرار جريان ترور تاريخي در برهه‌هاي مختلف زمان اظهار داشت: در طول تاريخ پر فراز و نشيب انقلاب اسلامي نيز ، همواره اهل حقي وجود داشتند كه مشمول اين ترور تاريخي مي‌شدند.
وي ترور را به عنوان ابزار پاياني سناريوي حذف شخصيت‌هاي علمي، سياسي و فرهيخته برشمرد و گفت: وقتي حضرت اميرالمومنين (ع) را بوسيله توهين، افترا، تحقير و سلب حقوق نتوانستند از ميدان خارج كنند نهايتا او را در محراب به شهادت رساندند.
استاندار فارس ادامه ترورهاي شخصيتي جريان تحميل‌گر تاريخي كه به نام دين، قرآن و اهل بيت(ع) صورت مي‌گيرد را محكوم كرد و افزود: برخي از افراد تروريست در كسوت دين و در پشت پرده منافع حزبي و جريانات مختلف سياسي، اقتصادي و قومي قبيله‌اي، بسياري از اهالي حق را ترور مي‌كنند كه براي آن ها به يك سنت تاريخي تبديل شده است.
دكتر احمدزاده به وظايف شرعي و اخلاقي كه بر علماء تكليف شده است اشاره كرد و افزود: علماي شيعه در طول تاريخ به روايت اسناد تاريخي همواره در برابر مظاهر ظلم، بي عدالتي و تبعيض سكوت نكرده اند. 
وي  قوام و ثبات نظام اجتماعي و سياسي را فرياد در برابر ظلم و بي عدالتي‌ها دانست و خاطر نشان كرد: امروز پيروي از مكتب و جرياني تاريخي كه امام حسين (ع) به عنوان سر سلسله تمام مبارزان با بي عدالتي‌ها و تبعيض‌ها و انحرافات، امام و رهبر آن است براي ما افتخار بزرگي است.
 مقام عالي دولت در استان فارس انتخاب راه مبارزه با مظاهر ظلم و بي عدالتي و عدم سكوت در برابر آن را ادامه دادن راه شهيد دستغيب و شهيد دستغيب ها بر شمرد و تاكيد كرد: با شناخت و تعميق بصيرت، بايد بتوانيم مسير اين شهداي بزرگوار را بهتر بشناسيم و در ادامه راه آنان جانفشاني نماييم.
دكتر احمدزاده در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد: جوانان امروز مستحكم تر از جوانان سال هاي آغازين انقلاب، راه شهيد دستغيب ها، شهيد بهشتي ها، شهيد مطهري ها، شهيد مفتح ها و شهيد مدني ها كه در مسير برقراري آرمان‌هاي انقلابي و عدالت علوي قيام كردند را ادامه مي‌دهند.  

تاکید فرماندار ویژه لارستان بر ضرورت تاسیس یک گلوگاه عبوری به ‏منظور مبارزه با ترانزیت مواد مخدر در منطقه لارستان :


فرماندار ویژه لارستان در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این ‏شهرستان، از مواد مخدر به عنوان بزرگترین معضل مخرب چند وجهی و یکی از ‏بحران های عصرحاضر نام برد و خاطرنشان ساخت: اشاعه مصرف مواد مخدر در ‏بین جوانان و نوجوانان یکی از حربه های خطرناک دشمنان انقلاب، علیه نظام ‏اسلامی ایران است که می بایست با راهکارهای عملی برگرفته از تعالیم اسلام ناب ‏محمدی(ص) و تقویت خودباوری و دین داری در بین جوانان، آنان را در برابر ‏این بلای خانمان سوز ایمن نمود.‏
امیری بر برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه های غنی فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ‏برای پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید ورزید و افزود همیشه ‏پیشگیری بهتر از از درمان است اما با قبول این واقعیت که افراد زیادی در دام این ‏اهریمن افتاده اند، باید برای درمان آنان نیز اقدامات جدی صورت گیرد.‏
وی مقابله و مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر را نیز یکی از مهم ترین وظایف ‏مبادی امنیتی و انتظامی برشمرد.‏
فرماندار ويژه لارستان با اشاره به کشف و ضبط حدود 5/4 تن مواد مخدر در ‏طول 8 ماه گذشته در جاده های لارستان بر ضرورت توجه ویژه مسوولین استانی ‏به تخصیص اعتبارات بیشتر به منظور تاسیس یک گلوگاه عبوری و جلوگیری از ‏ورود مواد مخدر به لارستان تاکید ورزید.‏
وی گفت محور راه بندرعباس- لارستان  و جهرم - شیراز - لارستان با تمام مزایا ‏و اهمیت آن در رونق اقتصادی و توسعه مبادلات اجتماعی، فرهنگی؛ متاسفانه ‏لارستان را به گذرگاه مواد مخدر استان فارس و استان هرمزگان تبدیل کرده که ‏می بایست با جدیت و اخذ تدابیر لازم از این روند جلوگیری و با آن مقابله کرد.‏
در این جلسه اسدی دبیر استانی شوراي مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن تشریح ‏وظایف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، توجه ویژه شخص وزیر کشور در ‏پیگیری امور مربوط به مقابله و مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد.‏
شايان ذكر است در پایان 3 کارگروه پیشگیری، مقابله و درمان تشکیل و مقرر شد ‏هر یک از کارگروه ها، اقدامات خود را بصورت ماهانه در جلسات این شورا ارائه ‏و به تبادل نظر گذارند.